De kracht van een premium

Ja u leest het goed, de kracht van een premium. Vaak krijgen wij gekscherend de opmerking: “Hoe gaat het in de promohandel?” Of hoor je mensen zeggen dat het vaak rommel is. Gedeeltelijk hebben mensen gelijk. Maar een premium kan juist een enorm sterk instrument zijn om uw bedrijf onder de aandacht te krijgen. Het is daarom ontzettend belangrijk goed om na te denken hoe je een premium in gaat zetten. Ga niet iets weggeven om weg te geven. Zet een premium in met een doel, dus naar de juiste doelgroep en met de juiste attentiewaarden en op het juiste moment.

Wij van Denley kunnen u daarbij helpen. Als u ons een briefing geeft met daarbij de doelstelling en budget, dan kunnen wij gericht op zoek gaan naar een passend item.

Premiums inzetten in Corona tijd.

In deze tijden van Corona zijn de meeste bedrijven voorzichtig met hun uitgaven. Marketing activiteiten worden onterecht op een laagpitje gezet. Marketing is op dit moment JUIST enorm belangrijk. Zorg dat je onderscheidend bent. Het wil niet zeggen dat u niet zichtbaar bent als u uw klanten niet meer bezoekt. Juist nu is het van belang mensen te verrassen en te laten zien dat u er bent. Vergeet daarbij niet uw ‘interne’ marketing. Uw medewerkers zijn de belangrijkste instrumenten van het bedrijf. Deze moeten gemotiveerd worden en blijven, de motivatie wordt steeds minder doordat ze vanuit huis werken. Men mist het ‘koffieautomaatpraatje’ en de lunch wandelingen, sociale contacten bestaan voornamelijk uit zoommeetings en teams-bijeenkomsten.

 

Wij kunnen u hierin assisteren en dit kan met hele kleine dingen zoals het sturen van een kaartje. Of een persoonlijke boodschap met een compliment. Eén compliment is meer waard dan wat dan ook! Ondersteun dit met een premium. U kunt bijvoorbeeld een speaker met persoonlijke jingle in laten spreken. Maar ook items om je thuiswerkplek persoonlijker te maken en de betrokkenheid bij het bedrijf te vergroten/te behouden.
Uw medewerkers hebben veelal een gezin. De gezinsleden zijn ook thuis aan het werk of moeten thuis leren. Wat is er leuker om juist deze doelgroep te verrassen? Zorg dat er begrip is voor de situatie en zorg voor de nodige ontspanning.

2021; het jaar van de doorgeschoven evenementen.

Dit jaar is het jaar van de doorgeschoven evenementen. Denk aan Formule 1, EK voetbal, Songfestival en de Olympische Spelen. Normaal zijn dit DE momenten waarop bedrijven premiums inzetten en zich laten zien. Dit jaar is het nog maar de vraag in hoeverre de evenementen voor het grote publiek toegankelijk zijn.  Maar om nu niets te doen is een gemiste kans. Zelf verwachten wij dat er geen pleinen gevuld zullen zijn met 20.000 uitzinnige oranje fans. Maar wel dat men thuis met groepjes kunnen kijken. Of buurtverenigingen die samen iets organiseren. Hier kunnen premiums uitstekend voor worden ingezet. Zorg ervoor dat het een premium is dat duurzaam is zodat het voor meerdere evenementen gebruikt kan worden en zorg er voor dat makkelijk verstuurd kan worden zodat de portokosten laag blijven. Eventueel het meegeven bij online bestellingen wordt hierdoor ook eenvoudiger.

Voorlopig is de wereld nog in de ban van het Coronavirus en gelden er strengere reisrestricties. Een EK bijvoorbeeld in twaalf verschillende landen en de Spelen in Tokio, waarbij atleten uit landen over de hele wereld komen, worden een logistieke uitdaging. De onderstaande kalender is veelbelovend maar dus onder voorbehoud.

 

Januari

16-17 januari: EK allround en sprint in Heerenveen
22-24 januari: EK shorttrack in Gdansk
30-31 januari: WK veldrijden in Oostende

Februari

7 februari: Super Bowl
8-21 februari: Australian Open
11-14 februari: WK afstanden in Heerenveen

Maart

5-7 maart: WK shorttrack in Dordrecht
5-7 maart: EK atletiek (indoor) in het Poolse Torun
19-21 maart: Eerste Formule 1-race van seizoen in Australië
24-31 maart: Groepsfase EK voetbal onder 21 jaar met Jong Oranje

April

4 april: Ronde van Vlaanderen
11 april: Parijs-Roubaix
18 april: Amstel Gold Race
21-25 april: EK turnen in Bazel
25 april: Luik-Bastenaken-Luik

Mei

8-30 mei: Giro d’Italia
10-23 mei: EK zwemmen in Boedapest
16 mei: Finale UEFA Women’s Champions League in Göteborg
23 mei-6 juni: Roland Garros
26 mei: Europa League-finale in Gdansk
29 mei: Champions League-finale in Istanboel
31 mei-6 juni: Knock-outfase EK voetbal onder 21 jaar

Juni

11 juni-11 juli: EK voetbal
11 juni-11 juli: Copa América in Argentinië en Colombia
26 juni-18 juli: Tour de France
27 juni: TT in Assen
28 juni-11 juli: Wimbledon

Juli

2-11 juli: Giro Rosa
23 juli-11 aug.: Olympische Spelen

Augustus

14 aug.-5 sept.: Vuelta a España
15 aug.-30 sept.: EK volleybal (vrouwen)
25 aug.-3 sept.: Paralympische Spelen
30 aug.-12 sept.: US Open

September

3-5 september: GP van Nederland in Formule 1
8-12 september: EK wielrennen in Italië
19-26 september: WK wielrennen in België