Meer- of minderlevering
Waarom een onderlevering of overlevering…?
Recentelijk vroeg een klant ons: “Op jullie offerte staat ‘Meer/minderlevering 10% te accepteren’. Wat houdt dat in?”
Kort gezegd betekent dit dat we tot 10 procent meer of minder kunnen leveren dan u heeft besteld. We factureren alleen het aantal dat daadwerkelijk is geleverd, zodat u alleen betaalt voor wat u ontvangt.
Voorbeeld: Stel, u bestelt 100 bedrukte handdoeken. Ongeveer 110 handdoeken gaan door de drukmachine, omdat er altijd een percentage mislukte exemplaren is: bijvoorbeeld door lusjes in de stof, scheve opdruk, te weinig inkt, vlekken, enzovoort. Na het drukken kunnen er 98 geslaagde handdoeken overblijven. U ontvangt dan 98 stuks en betaalt voor 98 stuks. Het kan ook zijn dat er 108 geslaagde handdoeken zijn. In dat geval ontvangt en betaalt u voor 108 stuks.
Om te voorkomen dat er een te groot verschil ontstaat tussen wat u bestelt en wat wij leveren, is het wettelijk bepaald dat we maximaal 10% meer of minder mogen leveren. Dit is een standaard praktijk bij alle leveranciers van relatiegeschenken en is ook opgenomen in onze algemene leveringsvoorwaarden.
Sommige leveranciers van relatiegeschenken leveren wel exact het bestelde aantal. Dit kunnen zij doen door een hogere prijs per stuk te vragen. Het overschot wordt dan weggegooid, of er wordt extra gedrukt bij een onderlevering. Wij kiezen ervoor dit niet te doen, zodat we onze artikelen zo voordelig mogelijk kunnen aanbieden en geen materialen verspillen, met oog op natuur en milieu.
Als een onder- of overlevering voor u een probleem is, kunnen wij uiteraard tegen een meerprijs het exact bestelde aantal leveren.
Mocht u vragen hebben n.a.v. onze bovenstaande uitleg dan kunt u altijd contact met ons op nemen via info@denley.nl of bellen naar 0031-497534647.